Lloyds Certiked logo

Wees duidelijk, ben sociaal

Wees duidelijk, ben sociaal

Veel problemen waar leidinggevenden tegenaan lopen, hebben eenzelfde oorzaak: gebrek aan helderheid en richting. We nemen vaak niet genoeg tijd te checken of voor de ander duidelijk is wat we bedoelen. Of om te vertellen wat wij verwachten en vooral: waarom.

Moreel leiderschap in 7 kwaliteiten

Moreel leiderschap in 7 kwaliteiten

Het is makkelijk om cynisch te doen over de goede bedoelingen van bedrijven en topmannen. Maar moreel leiderschap kan echt een verschil maken. Welke kwaliteiten zijn daarvoor nodig?

De toekomst van de kwaliteitsmanager

De toekomst van de kwaliteitsmanager

Bent u kwaliteitsmanager of misschien auditor? Wellicht een supervisor. Uw functietitel geeft in ieder geval aan wat u nu doet. Wilt u dit in de toekomst ook doen? Belangrijker nog, wie wilt u in de toekomst zijn? Waar wilt u dat het kwaliteitsberoep je naartoe brengt? Essentieel om hierover na te denken.

Save the date: 28 november, Excellent ondernemen

Save the date: 28 november, Excellent ondernemen

Noteer alvast in uw agenda: donderdag 28 november is NEN-INK evenement 'Excellent ondernemen in de 21-ste eeuw'. Kom met andere verandermanagers, kwaliteitsmanagers en professionals  in gesprek over excellent ondernemen in een snel veranderende wereld. 

Doe maar normaal….

Doe maar normaal….

Veel ondernemingen zijn onvoldoende doordrongen van het belang van normalisatie voor de onderneming. Hierdoor ontbreekt er een duidelijk beleid. Dat zegt Henk de Vries, bijzonder hoogleraar Standardisation Management aan Rotterdam School of Management (RSM). Hij hoopt op vrijdag 4 oktober 2019 zijn oratie te houden met de titel Standardisation Management.

Wie is een leider eigenlijk?

Wie is een leider eigenlijk?

De cultuur in een bedrijf gaat in de basis over gedrag van de medewerkers. Terwijl leider toont  hoe managers en de medewerkers met elkaar omgaan. Dan kunnen we zeggen dat leidinggevende gedrag van managers onderdeel is van de bedrijfscultuur. 

Word nog beter in leiderschap

Word nog beter in leiderschap

Joël Aerts, schrijver, adviseur en leiderschapsexpert, geeft in een leuke podcast uberpraktische adviezen over leiderschap. Hoe kunt u stap-voor-stap beter worden in leidinggeven? En, waarom zijn nu juist de basics zo ontzettend belangrijk. Een must-listen-to voor iedere leider in de dop, maar ook zeker voor iedere leider die denkt dat hij/ zij het allemaal al weet.

8 stappen naar onvergetelijke klantbenadering

8 stappen naar onvergetelijke klantbenadering

Hoe u een klant benadert, is van groot belang. De klant wil tegenwoordig een beleving, gepamperd worden en begrepen. Dat vergt inzicht, kennis en durf. Dit is een on going process die continu gemonitord moet worden. Doen bedrijven dat niet, dan komt de continuïteit in gevaar. Deze noodzaak is voor iedere gezonde ondernemer en manager duidelijk.

Bepaal het waarom van een team

Bepaal het waarom van een team

Veel bedrijven gebruiken mission statements of doelbeschrijvingen om iedereen te vertellen wat ze doen en waarom. Als alles goed gaat, beschrijven deze statements een inspirerend, gedenkwaardig doel dat als leidraad dient voor het bedrijf en de medewerkers. In het slechtste geval blijven ze in verwarring achter. Waarom?

Doe mee met NENnovation!

Doe mee met NENnovation!

De vakanties zijn alweer bijna voorbij. Tijd om wat innovatieve zaken in te plannen. Het NEN organiseert dit jaar voor de derde keer de NENnovation Award. In drie categorieën: Klanten en commissieleden, startups en studenten.  Meedoen kan nog. 

Waarom blockchain voor dienstverlening?

Waarom blockchain voor dienstverlening?

Succesvolle innovaties vormen altijd de eerste aanleiding voor een maatschappij om te veranderen. Als een innovatie ontwikkelt, wordt het toegepast op die plekken waar het frictie wegneemt en meerwaarde biedt. Dat leidt uiteindelijk tot beïnvloeding van de omgeving. Dit zien we bijvoorbeeld bij Uber en AirBnB.

Focus leiderschap, klantdoelen, werknemers boven technologie

Focus leiderschap, klantdoelen, werknemers boven technologie

Als moderne CIO concentreert u zich het beste op leiderschap, klantdoelen, werknemers en andere bedrijfsfuncties, want dat blijken de best presterende CIO’s te zijn. Voorheen werd gedacht: technologie. Maar wilt u succesvol zijn, focus en laat de technologie maar over aan anderen.

Kosteloos overstappen bij Certiked

Kosteloos overstappen

U wilt een kwaliteitssysteem dat de professionals in uw organisatie helpt hun werk beter en efficiënter te doen? Dan kiest u voor Certiked, de certificeerder die dat begrijpt en laat zien in de praktijk.

Ons uitgangspunt: kwaliteit draait om uw klanten, uw professionals en uw bedrijfsresultaten. Uw kwaliteitssysteem moet toepasbaar en praktisch zijn. En: bij Certiked kunt u kosteloos overstappen!

Lees meer

Gefaseerd certificeren bij Certiked

Gefaseerd certificeren

Een certificeerbaar kwaliteitssysteem opzetten is voor veel organisaties een heel project. In dat project worden keuzes gemaakt: waar moet zo’n systeem aan voldoen? Wat moet worden vastgelegd? Wanneer is het goed genoeg? Wie moeten erbij betrokken worden? Welke middelen zijn nodig?

Certiked realiseert zich dat ‘een kwaliteitssysteem’ geen alledaagse kost is, en biedt daarom een traject van ‘gefaseerd certificeren’ aan.

Lees meer