Lloyds Certiked logo

Verbinden met klanten; verander leiderschap

Verbinden met klanten; verander leiderschap

Hoe maak je als leider een goede verbinding met klanten? De verwachtingen van klanten verschuiven. De toenemende digitalisering waarin sociale netwerken een steeds belangrijke rol spelen, vraagt om een verbreding in leiderschap. Dat vraagt om verandering en daar weet Teun Hardjono, hoogleraar kwaliteitsmanagement alles over.

Van kennis naar veranderen

Van kennis naar veranderen

Kennis is van cruciaal belang voor het succes van een organisatie. Om doelen te realiseren moet een organisatie in staat zijn de juiste kennis op de juiste plaats en juiste tijd toe te passen en aan te bieden. Hoe?

Laat jij je verleiden?

Laat jij je verleiden?

Verleiden, je laten verleiden, iedereen doet het. Stel je voor, je loopt nietsvermoedend over straat. Achter je hoor je een hond blaffen. Je draait je om. Een grote zwarte hond komt blaffend en kwijlend op je afrennen. Wat doe je? 

Kwaliteitsmanager, ben die strategische partner

Kwaliteitsmanager, ben die strategische partner

Is kwaliteitsmanager zijn een losstaand specialisme in de organisatie of ben je onderdeel van een strategische uitdaging? En wat zijn de implicaties van nieuwe technologieën en hoe kunnen ze bijdragen aan kwaliteitsverbeteringen? 

Nieuw tijdperk 4.0 aangebroken voor kwaliteitsprofessional

Nieuw tijdperk 4.0 aangebroken voor kwaliteitsprofessional

Afgelopen week waren we bij de oud en nieuwbijeenkomst van het NNK (Nederlands Netwerk voor Kwaliteitsmanagement). Voorzitter Gerard Berendsen nam met de genodigden de recente Trendanalyse van Kwaliteit in Bedrijf en die van de American Society for Quality (ASQ) door. De conclusie: er is niet zoveel gewijzigd? 

Wat is een strategie eigenlijk?

Wat is een strategie eigenlijk?

De basis van strategie is toekomstgerichte keuzes maken en die succesvol uitvoeren. Wat de overall kwaliteit ten goede komt. Bij de ontwikkeling van een strategie gaat het om de definitie ‘fit’: hoe past wat een organisatie te bieden heeft in de aangewezen omgeving. Hierbij komen vaak ‘push’- en ‘pull’ strategieën van pas.

Boekentip van de maand: Becoming van Michelle Obama

Boekentip van de maand: Becoming van Michelle Obama

De boekentip van deze maand laat het leven zien van Michelle Obama voormalig first lady van de Verenigde Staten. Echtgenote van de 44ste  Amerikaanse president Barack Obama, die van 2009 tot 2017 regeerde. Een inspirerend, met humor en charme geschreven boek, leuk als kerstcadeau.  

Evy en Alma

Maak kennis met Evy Coppieters

Certiked heeft er weer een nieuwe telg bij: Evy Coppieters. En uiteraard stellen we onze Belgische aanwinst Evy graag aan u voor. In dienst van Lloyd’s Register, linguïstiek- en saleswonder, zet zich in als Business Development Manager in het contact met potentiële klanten en is enorm ambitieus.

Wat te verwachten in 2019?

Wat te verwachten in 2019?

Aan het einde van het jaar kijken we even achter ons en blikken we ook alvast vooruit. 2019 wordt voor u als klant van Certiked een enerverend jaar. U profiteert optimaal van de krachtige combinatie Certiked en Lloyd’s. Een tipje van de sluier.

Wat gebeurde er in 2018?

Wat gebeurde er in 2018?

We blikken zoals elk jaar in december even terug. 2018 was voor u een belangrijk jaar want er moest overgestapt worden naar de nieuwe ISO 9001. De gedenkwaardige momenten van 2018 op een rij.

Partos 9001 wordt vernieuwd

Partos 9001 wordt vernieuwd

De Partos 9001:2015 is een vertaling van de ISO 9001:2015 voor toepassing door de ontwikkelingssamenwerkingssector. Ontwikkelt door Partos en voor Partos-leden.

Games of Thrones voor leiders

Games of Thrones voor leiders

Leiders moeten hun rol en invloed niet overschatten. Daarvoor zijn organisaties véél te complex en divers. Dat stelt bioloog, consultant en wetenschapper Gerda van Dijk. ‘Oorzaak-gevolgredenaties hebben geen enkele zin. Je moet altijd circulair naar een systeem kijken.’

3 soorten aandacht voor leiders

3 soorten aandacht voor leiders

Bent u een leider? Een van de hoofdtaken van leiders is de aandacht richten op de organisatie en de mensen zodat de juiste zaken gedaan worden. En de gefocuste leider richt zijn aandacht op uitgebalanceerde wijze op drie dimensies: zichzelf, anderen en de wereld om hen heen.

Kosteloos overstappen bij Certiked

Kosteloos overstappen

U wilt een kwaliteitssysteem dat de professionals in uw organisatie helpt hun werk beter en efficiënter te doen? Dan kiest u voor Certiked, de certificeerder die dat begrijpt en laat zien in de praktijk.

Ons uitgangspunt: kwaliteit draait om uw klanten, uw professionals en uw bedrijfsresultaten. Uw kwaliteitssysteem moet toepasbaar en praktisch zijn. En: bij Certiked kunt u kosteloos overstappen!

Lees meer

Gefaseerd certificeren bij Certiked

Gefaseerd certificeren

Een certificeerbaar kwaliteitssysteem opzetten is voor veel organisaties een heel project. In dat project worden keuzes gemaakt: waar moet zo’n systeem aan voldoen? Wat moet worden vastgelegd? Wanneer is het goed genoeg? Wie moeten erbij betrokken worden? Welke middelen zijn nodig?

Certiked realiseert zich dat ‘een kwaliteitssysteem’ geen alledaagse kost is, en biedt daarom een traject van ‘gefaseerd certificeren’ aan.

Lees meer