Lloyds Certiked logo

De harde invloed van routine

De harde invloed van routine

Veel bedrijven steken veel tijd en moeite in het ontwikkelen en perfectioneren van concurrentievoordeel en het extrapoleren van de waarde. Zodat hun processen en systemen efficiënter en betrouwbaarder worden. Voor zover het om kortetermijnwinst gaat, zijn de inspanningen die de concurrentievoordeel versterken en exploiteren, een goede zaak. Maar.

HLS onmisbaar voor goede bedrijfsvoering, in process

HLS onmisbaar voor goede bedrijfsvoering, in process

High Level Structure (HLS) klinkt complex en niet direct toegankelijk voor organisaties. En al helemaal niet voor de consument. Maar niets blijkt echter minder waar! De structuur, die in bijna alle ISO-managementsysteemnormen is verweven, geeft juist een stevige basis voor een goede bedrijfsvoering.

5 tips voor teamcontinuïteit

5 tips voor teamcontinuïteit

Een sterk team is belangrijk als u doelstellingen wilt halen. Complexe problemen of procesverbeteringen vereisen een combinatie van verschillende kennis en vaardigheden dus een gemêleerd gezelschap is een must. 

6 stappen naar een succesvol auditmodel - stap 1

6 stappen naar een succesvol auditmodel - stap 1

Heeft u al gehoord van het 6 stappen model van Lloyd's Register? Op basis van onze meer dan 30 jaar ervaring hebben zij hun eigen model ontwikkeld, het beroemde 'LR 6-stappen auditmodel'. Uiteraard ook via Certiked, onderdeel van Lloyd's Register, te volgen. 

Design thinking toepassen in kwaliteitsmanagement? Ja!

Design thinking toepassen in kwaliteitsmanagement? Ja!

Allereerst, wat is design thinking? Dit is een methode, een manier van denken en werken, om op een praktische en creatieve wijze problemen op te lossen of nieuwe producten en diensten te ontwikkelen. Hoe kan design thinking worden toegepast in kwaliteitsmanagement?

Dit is de schoonheid van kwaliteit

Dit is de schoonheid van kwaliteit

Ouke Pijl schreef een leuke column over de schoonheid van kwaliteit. Renco Bakker stelde ooit in een column de prikkelende vraag: ‘Kwaliteitsmanager, wat manage je eigenlijk?’ Kortgeleden kreeg Pijl in gesprek met een aantal kwaliteitsmanagers een soortgelijke vraag: hoe zou jij in één zin je neefje uitleggen wat kwaliteit is? Ze kwamen er samen niet echt uit – zeker niet in één zin.

Klantenservices bedrijven overschatten kwaliteit

Klantenservices bedrijven overschatten kwaliteit

Het onderzoek ‘The good, the bad, and the ugly: 2019 wereldwijd inzicht in klantenservice’ van Pegasystems Inc. maakt duidelijk dat bedrijven de kwaliteit van hun klantenservice overschatten. Sterker nog: het contact met de klanten laat zwaar te wensen over.

Quality 4.0, creëert nieuwe, spannende kansen

Quality 4.0, creëert nieuwe, spannende kansen

Algoritmen zijn nog steeds een woord waar we een beetje bang van worden, zo heeft u misschien het idee dat uw baan op de tocht staat. Maar die angst is overbodig. Het is alleen wel verstandig open te staan voor andere denkwijzen, wegen en kansen. Technologie schept namelijk nieuwe banen en beroepen. Data driven werken op basis van algoritmes kan zelfs de nodige passie op de werkvloer brengen. Tijd voor herscholing? Quality 4.0.

Wie neemt het risico, Chief Quality Officer?

Wie neemt het risico, Chief Quality Officer?

We weten allemaal dat door invloeden, zowel in- als extern, er risico’s ontstaan die vat hebben op uw bedrijfsdoelen waardoor de verwachte resultaten kunnen uitblijven. Ondernemen brengt eenmaal risico’s met zich mee. Hoe kunt u nou op een effectieve wijze van risicomanagen naar risicogestuurd werken overstappen?

De kwaliteitsprofessional beste probleemoplossers

De kwaliteitsprofessional beste probleemoplossers

Kwaliteitsprofessionals kunnen nogal wat. Ze beschikken over dé mix van kennis en vaardigheden en hebben een unieke kijk op hoe bedrijven functioneren. Deze kwaliteiten van de professionals kunnen naast problemen oplossen in de eigen organisatie ook ingezet worden als hulp bij het oplossen van wereldkwesties. Met andere woorden: de kwaliteitsprofessional zijn bij uitstek de beste probleemoplossers. Hoe doen ze dat?

De do’s en don'ts van prestatiemanagement

De do’s en don'ts van prestatiemanagement

Wat is prestatiemanagement, wat doet het en hoe werkt het? Want iets organiseren om vooruit te komen, kunnen we wel, maar leidt dit automatisch naar beter presteren? Leidinggevenden bij bedrijven die goed presteren doen iets structureels anders. Maar wat?

Lentecongres 2019 met Certiked

Lentecongres 2019 met Certiked

Elk jaar organiseert De Orde van organisatiekundigen en -adviseurs (Ooa) het Lentecongres voor adviseurs in de breedste zin van het woord. Dit jaar is het congres op 17 april en geeft Certiked-auditor Antonie Reichling zijn visie op Succesvol evalueren van projecten, zoals ook op onze eerste Break-Fastsessie

Een nieuwe wet voor cybersecurity

Een nieuwe wet voor cybersecurity

In het kader van kwaliteit: daar hoort ook het veilig stellen van uw data bij. Het Europees Parlement heeft vorige week ingestemd met een Europese cybersecurity wet. De EU Cybersecurity Act. Deze wet schrijft voor het eerst in Europees verband voor dat er een cybersecurity certificeringsschema komt.

Kosteloos overstappen bij Certiked

Kosteloos overstappen

U wilt een kwaliteitssysteem dat de professionals in uw organisatie helpt hun werk beter en efficiënter te doen? Dan kiest u voor Certiked, de certificeerder die dat begrijpt en laat zien in de praktijk.

Ons uitgangspunt: kwaliteit draait om uw klanten, uw professionals en uw bedrijfsresultaten. Uw kwaliteitssysteem moet toepasbaar en praktisch zijn. En: bij Certiked kunt u kosteloos overstappen!

Lees meer

Gefaseerd certificeren bij Certiked

Gefaseerd certificeren

Een certificeerbaar kwaliteitssysteem opzetten is voor veel organisaties een heel project. In dat project worden keuzes gemaakt: waar moet zo’n systeem aan voldoen? Wat moet worden vastgelegd? Wanneer is het goed genoeg? Wie moeten erbij betrokken worden? Welke middelen zijn nodig?

Certiked realiseert zich dat ‘een kwaliteitssysteem’ geen alledaagse kost is, en biedt daarom een traject van ‘gefaseerd certificeren’ aan.

Lees meer