Lloyds Certiked logo

Wie is een leider eigenlijk?

Wie is een leider eigenlijk?

De cultuur in een bedrijf gaat in de basis over gedrag van de medewerkers. Terwijl leider toont  hoe managers en de medewerkers met elkaar omgaan. Dan kunnen we zeggen dat leidinggevende gedrag van managers onderdeel is van de bedrijfscultuur. 

Word nog beter in leiderschap

Word nog beter in leiderschap

Joël Aerts, schrijver, adviseur en leiderschapsexpert, geeft in een leuke podcast uberpraktische adviezen over leiderschap. Hoe kunt u stap-voor-stap beter worden in leidinggeven? En, waarom zijn nu juist de basics zo ontzettend belangrijk. Een must-listen-to voor iedere leider in de dop, maar ook zeker voor iedere leider die denkt dat hij/ zij het allemaal al weet.

8 stappen naar onvergetelijke klantbenadering

8 stappen naar onvergetelijke klantbenadering

Hoe u een klant benadert, is van groot belang. De klant wil tegenwoordig een beleving, gepamperd worden en begrepen. Dat vergt inzicht, kennis en durf. Dit is een on going process die continu gemonitord moet worden. Doen bedrijven dat niet, dan komt de continuïteit in gevaar. Deze noodzaak is voor iedere gezonde ondernemer en manager duidelijk.

Bepaal het waarom van een team

Bepaal het waarom van een team

Veel bedrijven gebruiken mission statements of doelbeschrijvingen om iedereen te vertellen wat ze doen en waarom. Als alles goed gaat, beschrijven deze statements een inspirerend, gedenkwaardig doel dat als leidraad dient voor het bedrijf en de medewerkers. In het slechtste geval blijven ze in verwarring achter. Waarom?

Doe mee met NENnovation!

Doe mee met NENnovation!

De vakanties zijn alweer bijna voorbij. Tijd om wat innovatieve zaken in te plannen. Het NEN organiseert dit jaar voor de derde keer de NENnovation Award. In drie categorieën: Klanten en commissieleden, startups en studenten.  Meedoen kan nog. 

Waarom blockchain voor dienstverlening?

Waarom blockchain voor dienstverlening?

Succesvolle innovaties vormen altijd de eerste aanleiding voor een maatschappij om te veranderen. Als een innovatie ontwikkelt, wordt het toegepast op die plekken waar het frictie wegneemt en meerwaarde biedt. Dat leidt uiteindelijk tot beïnvloeding van de omgeving. Dit zien we bijvoorbeeld bij Uber en AirBnB.

Focus leiderschap, klantdoelen, werknemers boven technologie

Focus leiderschap, klantdoelen, werknemers boven technologie

Als moderne CIO concentreert u zich het beste op leiderschap, klantdoelen, werknemers en andere bedrijfsfuncties, want dat blijken de best presterende CIO’s te zijn. Voorheen werd gedacht: technologie. Maar wilt u succesvol zijn, focus en laat de technologie maar over aan anderen.

Authentiek leiderschap door mindfulness

Authentiek leiderschap door mindfulness

Grote schandalen binnen organisaties worden regelmatig toegeschreven aan onverantwoord gedrag van topbestuurders. Veel bedrijven zoeken daarom naar leiders met alternatieve vormen van leiderschap, een meer positieve, ethische wijze. Een van die vormen is ‘authentiek leiderschap’ en dat kunt u leren, door bijvoorbeeld mindfulness in te zetten.

NEN en INK collaboreren in INK Next

NEN en INK collaboreren in INK Next

Onder de noemer INK Next werken INK en NEN sinds 1 juli samen aan een visie op excellent ondernemen in de 21e eeuw. Met HLS als basis biedt INK Next een kader, platform voor excellent ondernemen. Hoe doen ze dat?

Foto: Ben van Schijndel

Kees Ahaus ontvangt de NNK-onderscheiding

Op donderdag 20 juni ontving Kees Ahaus de NNK-onderscheiding 2019. Hoogste tijd om Ahaus in het zonnetje te zetten. Hij heeft met zijn werk het vakgebied van kwaliteitsmanagement mee ontwikkeld, en bijgedragen aan het belang van kwaliteitsmanagement binnen de gezondheidszorg. 

Risicomanagement en ERM: kwestie van inzicht

Risicomanagement en ERM: kwestie van inzicht

Enterprise Risk Management (ERM) of integraal risicomanagement. Beide begrippen hebben een gestructureerde aanpak van onzekerheden (de essentie van risico's) en tal van andere aspecten met elkaar gemeen, en refereren aan een structurele aanpak van (bedrijfs)risico’s. Op zich niets nieuws onder de zon. Maar wat wel nieuw is:

De harde invloed van routine

De harde invloed van routine

Veel bedrijven steken veel tijd en moeite in het ontwikkelen en perfectioneren van concurrentievoordeel en het extrapoleren van de waarde. Zodat hun processen en systemen efficiënter en betrouwbaarder worden. Voor zover het om kortetermijnwinst gaat, zijn de inspanningen die de concurrentievoordeel versterken en exploiteren, een goede zaak. Maar.

Kosteloos overstappen bij Certiked

Kosteloos overstappen

U wilt een kwaliteitssysteem dat de professionals in uw organisatie helpt hun werk beter en efficiënter te doen? Dan kiest u voor Certiked, de certificeerder die dat begrijpt en laat zien in de praktijk.

Ons uitgangspunt: kwaliteit draait om uw klanten, uw professionals en uw bedrijfsresultaten. Uw kwaliteitssysteem moet toepasbaar en praktisch zijn. En: bij Certiked kunt u kosteloos overstappen!

Lees meer

Gefaseerd certificeren bij Certiked

Gefaseerd certificeren

Een certificeerbaar kwaliteitssysteem opzetten is voor veel organisaties een heel project. In dat project worden keuzes gemaakt: waar moet zo’n systeem aan voldoen? Wat moet worden vastgelegd? Wanneer is het goed genoeg? Wie moeten erbij betrokken worden? Welke middelen zijn nodig?

Certiked realiseert zich dat ‘een kwaliteitssysteem’ geen alledaagse kost is, en biedt daarom een traject van ‘gefaseerd certificeren’ aan.

Lees meer